torsdag 1 mars 2012

Mina vårtecken - My sign of spring












VÅR!!! 

13 kommentarer:

Bea sa...

Härligt med dessa små vårtecken i form av småkryp.
Även vi (otroligt nog) har haft lite vårkänning idag :)
Kram /bea

Lindsjö taxar sa...

Tjena!! Läckra bilder på småkrypen...Vi har haft fint väder men jag har suttit inne och jobbat hemma..Himla snyggt du placerat bilderna på...

Mimmi sa...

Men kors i taket ..har ni redan fått så många fins vårtecken ..och jag som blev till mig för en fluga ;) och så har du fått så mycket mer ;) kanon fina bilder på våren :)

Rune Olsen sa...

Jepp, det er vår ute om dagen, håper det holder seg sånn i helga....
Fine småkryp/vårtegn du viser her :-)
Rune

Magic Moments sa...

Jätte fina bilder..fast jag gillar inte spindlar..men de såg ut snälla =D..Önskar dig en trevlig helg.

Kathrine sa...

Kjempefine vårtegn! Flotte fotos! Det er virkelig morro nå når insektene og edderkoppene begynner å komme frem igjen.

:)

AnnaKK sa...

Det var värst - vilket myller!! :-)

Idag skiner solen här, så det kanske kryper fram en och annan liten kompis i min trädgård också då. Ska gå ut och kolla om en stund. :-)

Jag kan inte bestämma mej för om jag ska satsa på ett macroobjektiv med bildstabilisering i, eller om jag ska nöja mej med ett utan (som då kostar bara hälften så mycket ungefär). Använder du stativ när du macrofotar?? Många förespråkar ju det, men jag vill handhålla kameran... Och de objektiv jag idag har som saknar bildstabilisering är jag helt klart mindre förtjust i än dem som har den finessen... <:-) Så egentligen HAR jag redan bestämt mej för att jag vill ha Canons 100 mm´s macro med IS - men jag har inte ekonomi till att köpa det. Inte just nu iallafall...

Fjällripan sa...

Oj har de redan vaknat! Jättefina bilder av krypen :))

Tiago Braga sa...

Oh my god, amazing, photos, so so realistic, the ones with the spider is the ones more powerfulls

hugs

Den Ofrivilliga Bloggaren sa...

Fantastiska bilder! Jag har inte tålamod att krypa omkring och fota insekter. Tur jag kan titta på dina bilder!

ormbunke sa...

Snygga insektsbilder men jag rös när jag tittade. Jag gillar att fota dem men är inte mina favoriter.Jag hoppas de sover lite till. Ha de gott i helgen. Anita

Per-eric sa...

Härliga bilder på småkrypen tydligen dax för macro:t och knäskydden, fina bilder.
/Svahn

Charlotta sa...

Det kryper lite överallt ser jag. Vårtecken är underbara i alla former. :)