söndag 11 december 2011

Hacke

sviker inte sin nya familj, skulle inte jag heller göra när det serveras gratis mat hela tiden ;) Även idag var han på besök och käka lite god mat. Små fåglarna sviker mig inte heller och idag har grönsiskorna "tror jag det är" närmat sig mina fågelmatare. Suttit i samma träd som maten hänger men inte riktigt vågat sig ner till den. Vet inte om det är jag som skrämmer dom, men kan hacke komma utan problem så borde inte bero på mig ;) Jag är väldigt synlig och sitter inte alls långt ifrån dock kanske jag ser ut som en fågelskrämma i mina kläder ;)










8 kommentarer:

Joop Zand sa...

Very good shots Linda......nice work again.

greetings, Joop

Lisa Gordon sa...

These photographs are absolutely precious Linda.
What a cute little one!

Fjällripan sa...

Underbara bilder, väldigt fint sken i dem. Gillar spec den där Hacke sitter på marken med mat i munnen :) Så härligt blå himmel ni haft idag.

Mimmi sa...

Jätte snygga bilder :)
Grönsiska har vi för många av här .. de fyller upp hela trädet här ute ..så ingen annan fågel kan få komma fram och äta.. så lite trött på dom är jag :)
kram/Mimmi

NatureFootstep sa...

gillar dina bilder på Hacke. Sköna är dom. :)

Magic Moments sa...

Jätte fina bilder.speciellt den näst sista bilden..De är underbara.=0)

ormbunke sa...

Helt underbara bilder på Hacke.Väntar på att han kommer hit också. Ha de gott. Anita

AnnaKK sa...

Kul att du har så många sorters fåglar där! :-) Och kan stå nära utan att de bryr sej - då klarar man sej länge utan några jättelånga och jättetunga teleobjektiv, vilket är skönt särskilt när man ska bära kamerautrustningen till och från fotoplatsen. :-)