måndag 7 november 2011

Everyday moments!

Så heter en av mina sidor på hemsidan. Där är det meningen att jag ska sätta ut bilder på människor i sin vardag. För ett tag sen så skrev jag just ett inlägg om att ta kort på människor bara sådär upp och ner. Som jag inte riktigt känner är ok. Har alla fall gjort några försök så några bilder har det blivit. Va dock ett tag sen jag tog dom nu. Alla är inte på okända männsikor ;)

Jag har gjort alla kort i svart/vita eller sepia och gjort dom lite skitiga eller hur man ska uttrycka det!






5 kommentarer:

Bea sa...

Hej!
Verkligt fina bilder! De speciella ögonblicken att fånga i bild som du verkligen lyckats med.
Må gott! /bea

Hilda R.B sa...

Oi, her har du fanget mange hverdagsbilder. Kjempefine. Godt jobbet!

Lisa Gordon sa...

These are such wonderfully candid photograph Linda, and I love the processing you did on them!
Sending you wishes for a wonderful evening!

lisa.

Ronnie Isacsson sa...

Annorlunda o bra , bäst tyckte jag grabben med police på ryggen , ser ut som han gör skuggfigurer på asfalten.

AnnaKK sa...

Go´dagens Linda!

Sånt här gillar ju jag, så jag slank in på din hemsida och kollade igenom fotona du hade där. Fastnade för ett på tre tjejer, där den ena leder en cykel och tittar mot dej och ler. Jättebra!!! :-)

Jag tror att en av anledningarna till att man kan känna sej "kymig" när man gatufotar är just att man av feghet (får jag använda det ordet - det stämmer iallafall in på mej!!) fotar folk bakifrån, eller från sidan när de tittar bort. Då blir det ju så uppenbart för en själv att man har smygfotat, och det är lätt att tänka att person hade blivit förbannad om den sett vad man gjorde... <:-I

Så det handlar mycket om att våga vara öppen med vad man gör. Visa att man har en kamera, och att man använder den. Man behöver ju verkligen inte köra upp den rakt i ansiktet på folk, och jag tycker det är helt okej att använda teleobjektiv när man gatufotar (fast kanske inte ett 400mm´s precis!?). När folk ser att någon fotar så väljer de som inte vill vara med på bild att gå åt sidan och ta en omväg runt fotografen - de andra som inte bryr sej, kan t o m bjuda på ett leende rakt in i kameran. Och det är ju den typen av gatufoton man egentligen vill ta - eller hur!? :-)