onsdag 30 november 2011

Spindlar!

Ni som inte gillar spindlar tittar på egen risk ;) Har suttit och gått igenom kort och plockat ut kort på spindlar som jag tagit under sommaren. I alla dess former och storlekar. Är väl ingen som är så stor men dom varierar ju kraftigt i utseende. Har även plockat ut några av deras verk och deras bon. Är nog det läbbigaste för visste inte innan jag fota kokongen att det var just spindel kokonger förens jag kom hem då och lovar jag att det kröp i hela kroppen. Blev som vanligt kanske några för många kort men det får ni stå ut med ;) Hoppas jag inte ger er obehag för resten av kvällen nu ;)










Trevlig kväll!

7 kommentarer:

Fjällripan sa...

Ojojoj vilka toppenbilder! jag är faktiskt lite spindelrädd, men på bild går bra :)

Ingemar Pettersson sa...

Hej Linda!
Det var rysligt bra spindelbilder, det blir inget obehag bara välbehag av dessa bilder.
Ha en fin kväll själv!
/Ingemar

Urban Rundström sa...

Härliga småkryp, och som du säger de finns i alla former och färger. Mycket fin bildserie som jag blir lite avis på.:-) Ha en bra kväll/Urban

Hilda R.B sa...

Hi,hi jeg kjenner den følelsen. men det er så artig når en kommer nært på. Flotte bilder av dem. De nederste med spindelvevene er supre.

Unknown sa...

Tuffa små kryp som du har fotograferat på ett föredömligt sätt!
Och de svartvita bilderna är störtsköna.
Ha det gott i adventstid!/SA

Torunn sa...

Så nydelige macro av edderkopper og spindelvev. Vakkert :))

Ronnie Isacsson sa...

Väldigt fina bilder Linda hoppas jag får möjlighet till liknade motiv nästa sommar nu när man köpt macroobjektiv o mellanringar !